Livet är gött, världen är stor.

Åh herregud, jag tänkte att jag skulle arbeta lite mer på min metoddel i det urtråkiga skolarbetet jag håller på med just nu, helst innan jag går och lägger mig. Men fyfan, fyfa-an. Småångest över att behöva sitta med det här dötrista arbetet, och över att inte lyckas motivera mig till det! Ja, början på tredje året börjar ju inte så jäkla bra, är så skoltrött. Gnäll gnäll gnäll. Är trött på att lyssna på mitt egna gnäll i huvudet.
 
Sen så bara är jag sådär nivet, sugen på att bara ha skoj och ha det skönt! Och det är ju döden för skolmotivationen. Helst ska man gilla att ha tråkigt och att liksom utföra nåt slitsamt, som att få ner text på papper. Just nu är Det lite väl långt ifrån första platsen på min gilla-lista om vi säger så. Jag menar fyfan, jag är inte speciellt intresserad av att redogöra för skillnaden mellan kvantitativa och kvalitativa undersökningar, eller för skillnaden mellan att anlägga barns perspektiv eller barnperspektiv. Nej, jag ÄR inte intresserad av det här. Jag vill bara göra revolt! Göra förbjudna grejer och slippa straffet efteråt. Typ. Jag är kanske inne i en.. 23-årskris? Ja herre, var tvungen att tänka efter om jag var 22 eller 23 nu. Vad Gör man av sitt liv egentligen?! Tittar på TV? uh. Det är undanflykten. Kan inte göra nåt roligt, för jag måste ju göra skolarbetet, men istället för att göra skolarbetet så knäpper jag på teven. Det är den sorgliga sanningen.
 
Albert sa att han kan dra ur antennsladden om jag vill, men då blev jag förtvivlad. För hallå imorgon kommer ju x-factor och på söndag börjar ju Solsidan igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0