Soffan var är du?

Man kan kanske säga att jag stått på stand-by ett bra tag nu. Varför? Pga försenad soffa och soffbord :C myh. Det skjuts upp vecka efter vecka hela tiden och ja ni vet ju kanske att jag är Sämst på att vänta. Än så länge Ska den faktiskt komma den här veckan, alltså borde den komma idag?? Men för att vända på steken kan jag ju berätta att det igår blev en trevlig resa till IKEA i Linköping med Anna, jag köpte lite krafs, tre stora tavelramar och två toasitsar som jag installerade på direkten när jag kommit innanför dörren hemma, babam! Blev asafint. Eller iallafall bättre med billiga träsitsar från ikea än de åbäken till sitsar vi hade innan. Den ena åkte man omkring på för den satt löst och den andra vars lock hela jävla tiden dunkade in i ryggen på en när man satte sig för att uträtta sina behov retade ju gallfeber på en. Nästan. Funderar på om jag bör ta kort och visa.. okejdå!
 
 
Här kan man sitta stadigt och ha det skönt.
 
Egentligen var vi i Linköping för att först gå på mattelje med skolan. Vi fick komma till ett ställe på universitetet där de hade en hel massa inspiration, material och böcker och vi fick massor av tips på hur man konkret kan arbeta med matematik i förskolan. Superbra! :) mer sånt hade jag önskat att vi fick i varje kurs, liksom konkreta tips på hur man kan arbeta med de olika delarna vi läst om. De flesta kurser vi gått har erbjudit väldigt mycket teori men tyvärr sparsamt med förslag på praktiska tillämpningar. Vill liksom ha samlat på mig ett stabilt förråd med lekar, ramsor, sånger och aktiviteter tills när jag är färdigutbildad. Vilket är rätt snart..!

Kommentarer
Postat av: Anna j

D blev ju bra :), tur att d passa! Vi hade jäkligt kul igår o kul att vi ska till matteljen igen. O Ikea? :)

Svar: Haha ja! Kanske ikea igen?! om Jag ska köpa nåt mer beror ju som sagt på om jag kommer ihåg mina prioriteringar i rätt ordning när jag fått i mig en drink eller två på båten imorgon ;) (1. en till ram från ikea, 2. sprit)
Johanna Udd

2013-05-03 @ 11:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0